Polis Dedahkan Hasil Rampasan Senjata Api Di Damansara Damai


Kuala Lumpur, 07 September 2013 - OPS CANTAS – Pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah bertindak atas satu maklumat kes pistol di sekitar kawasan restoran Happy City Taman Usahawan Kepong, Kuala Lumpur. Hasil daripada maklumat dan risikan yang dijalankan, pasukan PDRM telah berjaya mengesan sebuah kereta jenis Toyota Prius berwarna merah bernombor pendaftaran WWV 189 yang diletakkan hadapan restoran tersebut.

Semasa pemerhatian dibuat suspek lelaki yang berbangsa Cina itu sedang berdiri diluar kenderaan tersebut manakala seorang lagi berada didalam kereta. Pasukan PDRM telah berjaya menangkap kedua-dua lelaki Cina tersebut.

Susulan daripada tangkapan pertama, pasukan Jabatan Siasatan Jenayah daripada IPD Sentul telah mengambil keterangan suspek dan mendapatkan beberapa maklumat. Hasil daripada maklumat tersebut telah membawa pasukan PDRM ke sebuah pangsapuri di Damansara Damai di mana tempat tinggal   rakan suspek menyewa. Hasil pemeriksaan mendapati beberapa senjata api ditemui dan telah dirampas kesemuanya. 




 

Tahniah kepada pasukan PDRM di atas kejayaan terbabit.
 


0 comments: